To do liste afkrydsning - Personlig effektivitet
Sådan laver du en god to-do liste
29. august 2015
Savner du mere tid i hverdagen
3 spørgsmål som giver dig mere tid i hverdagen
6. marts 2016

5 tips til at undgå afbrydelser

5 tips til at undgå afbrydelser

5 tips til at undgå afbrydelser

Har du mange afbrydelser på dit arbejde?  Bliver du tit forstyrret?  Bruger du meget tid at komme tilbage på sporet igen?

5 tips til at reducerer eller helt undgå afbrydelser:

Tips målrettet dig, som ofte arbejder bag skærmen…..

    1. Luk dit e-mailprogram.
      Tjek kun din mail 3 gange om dagen – f.eks. morgen, middag og eftermiddag.
      (Skal du have dit e-mailprogram åbent – så husk at slå “pop-up” fra !)
    2. Lav aftaler med dine kollegaer
      Lav en aftale om, hvordan I signalerer “Vil ikke forstyrres”
      – f.eks. med et skilt eller at man har høretelefoner på.
    3. Brug din kalender
      Afsæt tid i kalenderen til opgaver der kræver ro / koncentration.
    4. Brug din opgaveliste 
      Vi kender alle, at pludselig kommer man i tanke om noget – som vi skal huske.
      Få det ud af hovedet – skriv det i din opgaveliste eller kalender – og gør det senere.
      (Se også Sådan laver du en god to do liste)
    5. Sæt dig det rigtige sted
      Kræver din opgave koncentration, så find passende omgivelser,
      der sikre at du kan udføre opgaven uforstyrret.Og sidst – men ikke mindst – Hav respekt for andres tid !

Erik Serup Hansen

Undskyld – hvis jeg afbrød dig 🙂
Erik

PS: Pas på du ikke forveksler opgaver med afbrydelser. Mange menneskers job er faktisk at blive “afbrudt” dvs. at være tilgængelig og løse en konkret opgave. Det der kan gøre dig mere effektiv og give mere arbejdsglæde er, om du har mulighed for selv at bestemme hvornår du bliver afbrudt.

Bliv kontaktet